Kristinehamns kommun vinner Kommunikatörspriset

Elma Pasalic Östborgh, Emelie Sylvaner och Johanna Ivarsson.

En oväntad och strategisk PR-satsning gav kommun glad uppmärksamhet, stort engagemang och önskat resultat.

Den vinnande kampanjen lyfte fram försäljningen av Gustafsviks herrgårdspark på ett lekfullt och effektivt sätt. Med karaktären ”Gustaf S. Vik” som frontfigur och en Tinder-annons som snabbt spreds i både traditionella och sociala medier, skapades en berättelse som fick stor spridning över hela landet. Kampanjen resulterade i en lyckad försäljning och ett ökat intresse för området bland Kristinehamnsborna – ett tydligt kvitto på kommunikation som gör skillnad.

 

Konkurrensen var stenhård och årets andra finalister, Thermia och Moelven, levererade kommunikationsinsatser med både engagemang och skärpa. Thermia lyfter fram sitt arbetsgivarvarumärke med kommunikation där värderingar och människor får ta plats, och Moelven imponerade med ett eget kommunikationsprogram som stärker ledarskapet i hela organisationen. 

 

Next
Next

Fritidsbanken vinner Kommunikatörspriset 2024