Samtalet prisas i årets Kommunikatörspris

När coronapandemin svepte in över Sverige och Värmland lyfte medarbetarna på Handelskammarens kansli luren. De ringde sina medlemmar och pratade med dem. Det har blivit runt 1400 hela året som gått och det har fått dem årets Kommunikatörspris i Värmland. I vår digitala värld prisas samtalet. Det som är själva grunden för att kommunikationen ska uppstå. Någon talar, någon lyssnar och bekräftar genom att i sin tur tala. Ordet kommunikation kommer ur latinets communicatio som betyder ömsesidigt utbyte och just det har Handelskammaren lyckats med. Genom att i samtal lyssna, förstå och sedan handla har föreningen lyckats göra Värmland till en ännu bättre plats för företagen i en turbulent och osäker tid. Samtalen har också resulterat i tio rapporter med rubriken Så mår företagen i Värmland.

Juryns motivering: Handelskammaren Värmland har på ett imponerande sätt lyckats ställa om när Covid-19 förändras läget för organisationen och dess medlemmar. Alla medarbetare tog på sig kommunikatörshatten krävs bidrog till att Handelskammaren gav mesta möjliga medlemsnytta i en svåröverblickbar situation.

De som utsett vinnaren är: Jonatan Björck, PR och marknadschef på Ellevio och som också sitter Kommunikatörsnätverkets styrgrupp, Anna Sjöberg, program för Kommunikation och PR, Karlstads universitet, Tommy Ernerudh, kommunikationschef Länsförsäkringar, förra årets vinnare och Karin Hovdebo, länsledningskoordinator, Värmland. Juryns ordförande är Anders Thorén, kommunikationschef Löfbergs.

Previous
Previous

Mötestips: Låt nästa veckomöte bli en kvart av positiv återkoppling

Next
Next

Uppmärksamma goda kommunikationsinsatser